وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

3 خطر برای کولی‌های دیجیتالی که از وی‌پی‌ان استفاده نمی‌کنند

در گروهاخبار ایدکو، ۱۴۰۱/۱/۲۸

فرقی ندارد از کافه‌ای در بارسلونا کار می‌کنید یا در یک فضای کار مشترک در بانکوک؛ به هر حال وی‌پی‌ان ابزار ضروری برای یک کولی دیجیتال (یا دیجیتال نومد[1]) محسوب می‌شود. می‌پرسید چرا؟ چون پیامدهای استفاده نکردن از وی‌پی‌ان از شما هم زمان، هم پول و هم انرژی خواهد گرفت. در این مطلب سه ریسک ناشی از استفاده نکردن از وی‌پی‌ان را برای دیجیتال نومدها معرفی کرده‌ایم.

VPN یک شبکه خصوصی مجازی است که ترافیک اینترنت را از طریق یک سرور عمومی رمزگذاری و تونل می کند. یک VPN به شما امکان می دهد به صورت ناشناس و ایمن از هر جایی در وب گشت و گذار کنید. هنگامی که شخصی تصمیم می‌گیرد از VPN در هنگام مسافرت یا کار استفاده نکند، خطر می‌کند:

  •         قرار دادن فعالیت‌های بانکی در معرض دید مهاجمین: به عنوان یک کولی دیجیتال، اغلب باید از جزئیات بانکی خود به صورت آنلاین برای پرداخت هزینه اقامت و بلیط یا بررسی اینکه آیا آخرین فاکتور پرداخت شده است استفاده کنید. هنگامی که به وای فای عمومی و ناامن متصل می‌شوید، یک هکر می‌تواند به حساب شما دسترسی پیدا نموده و آن را پاک کند.
  •         سرقت اطلاعات هویتی یا حساس: خطر دیگر افشای اطلاعات ورود به سیستم و سایر اطلاعات حساس است. ممکن است صاحب یک وب‌سایت یا وبلاگ باشید، حساب شبکه‌های اجتماعی مشتری را مدیریت کنید، یا از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها برای کار فریلنسر استفاده کنید. یا ممکن است اطلاعات حساسی مانند پاسپورت یا شماره گواهینامه رانندگی خود را در رایانه یا فضای ابری ذخیره نمایید. اگر هکرها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند، به راحتی می‌توانند هویت شما را بدزدند.
  •         افشای لوکیشن: آدرس IP مانند اثر انگشت دیجیتال است. می‌تواند به کسی بگوید کجا زندگی می‌کنید حتی جزئیات کد پستی را هم می‌داند. هر کسی که با او ایمیل رد و بدل می‌کنید می‌تواند ایمیل شما را پیدا کند. افشای IP واقعی شما ممکن است در برخی شرایط مشکل ساز باشد. به عنوان مثال، زمانی که می‌خواهید با مشتری معامله کنید که فریلنسرهایی را ترجیح می‌دهد که اهل محل شما نیستند. یا زمانی که می‌خواهید به تماشای نمایش های مورد علاقه نتفلیکس خود ادامه دهید، اما به دلیل محدودیت های جغرافیایی در دسترس نیستند. مهمتر اینکه اگر به طور موقت در کشوری هستید که رژیم‌های سرکوبگر هستند، استفاده از VPN تنها راه برای اطمینان از عدم نظارت دولت بر فعالیت آنلاین شما است.

مزایای استفاده از  Bitdefender Premium VPN بعنوان یک کولی دیجیتالی

اگر شخصی هستید که اغلب از کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌های عمومی یا سایر فضاهای مشترک کار می‌کنید، Bitdefender Premium VPN می‌تواند به شما کمک کند قبل از اتصال به آن، هر Wi-Fi را ایمن کنید. بدین‌ترتیتب افراد نخواهند توانست مکان شما را دریابد، آنچه را که آنلاین انجام می‌دهید نظارت یا فعالیت ها و اطلاعات شما را به صورت آنلاین رهگیری نمایند.  علاوه بر امنیت، Bitdefender Premium VPN می‌تواند دسترسی به وب سایت‌ها و محتوای مسدود شده را فراهم کند. به ویژه هنگام سفر به خارج از کشور و تلاش برای دسترسی به اخبار محلی یا خدمات پخش این می‌تواند کارا باشد. شما می‌توانید از رمزگذاری ترافیک نامحدود و پوشش استثنایی سرور (4000+ سرورهای پرسرعت در بیش از 49 کشور و شهر) لذت ببرید. با برنامه‌هایی که از 2.49 دلار در ماه شروع می‌شود، Bitdefender Premium VPN یک گزینه عالی برای دیجیتال نومد مقتصد است. به‌علاوه، می‌توانید با 30 روز ضمانت بازگشت وجه ما آن را بدون ریسک امتحان کنید.

[1]Digital nomad،  افرای هستند که از فناوری‌های مخابراتی از راه دور برای امرار معاش و زندگی کردن استفاده می‌کنند. این افراد معمولاً در حین سفر و به کمک تکنولوژی به ارتزاق مشغول هستند و به شیوه کوچ‌نشینان زندگی می‌کنند. این افراد در کشورهای خارجی و معمولا در کافی‌شاپ‌ها و کتابخانه‌های عمومی یا فضاهای کار مشترک یا خودروهای آر وی کار می‌کنند. این نوع از زندگی معمولاً از طریق استفاده از دستگاه‌هایی صورت می‌گیرد که دارای قابلیت‌های اینترنتی بی‌سیم مانند هوشمند یا سیار هستند.