وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

ارتقای حریم خصوصی با قابلیت جدید توییتر به نام Unmention

در گروهاخبار ایدکو، ۱۴۰۱/۱/۲۱

روز سه‌شنبه توییتر اعلام کرد قابلیت جدید حریم خصوصی را آزمایش خواهد کرد که به کاربران اجازه می‌دهد خود را از منشن‌ها و مکالماتی که دوست ندارند در آن‌ها شریک باشند اصطلاحاً untag کنند (تگ را از خود بردارند). در ادامه با همراه شوید تا شما را با این قابلیت بیشتر آشنا کنیم.

به نقل از دومینیک کاموزی، طراح ارشد بخش حریم خصوصی توییتر، «کاربران قادر خواهند بود براحتی با استفاده از منوی سه نقطه کنار ریپلای خود را آن‌تگ کنند. دوست دارم آن‌تگ کردن را از یک توییت یا مکالمه که دوست ندارید در آن دخیل باشید راحت‌ کنم».

و در توییت خود افزود، «فقط کافیست کاربر از منوی اطلاعات بیشتر گزینه Unmention yourself from this conversation را انتخاب کنید و بعد پروفایل او از بین خواهد رفت». اگر این قابلیت به صورت جهانی به کار گرفته شود جلوی خیلی از قلدری‌های سایبری گرفته خواهد شد. این قابلیت در کنار قابلیت‌های حریم خصوصی دیگر مانند Safety Mode که روی میلیون‌ها کاربر در آمریکا، انگلستان و کانادا تست شده بهترین جواب را خواهد داد. اما نقداً توسعه‌دهندگان گفته‌اند آن‌منشن برای برخی اکانت‌های خاص روی نسخه وبی توییتر موجود خواهد بود. اوایل این هفته همچنین توییتر اعلام کرد دارد روی دکمه ویرایش نیز کار می‌کند. این قابلیت در ماه‌های آتی روی توییتر بلو نسخه اشتراکی این پلت‌فرم رسانه اجتماعی که به مشترکین دسترسی به قابلیت‌های پریمیوم را می‌دهد- تست خواهد شد. با توجه به افزایش پرونده‌های قلدری اینترنتی این بهترین موقع است که قابلیت آن‌منشن به توییتر اضافه شود.