وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

6 توصیه برای محافظت از حریم‌خصوصی و کیف‌پولتان در برابر کلاهبرداری‌های اینستاگرامی

در گروهاخبار ایدکو، ۱۴۰۱/۱/۱۷

مقاومت در برابر چیزی مجانی کار سختی است، چه برسد به اینکه آن چیز جدیدترین گوشی هوشمند باشد. طبق گزارش‌های اخیر، کلاهبرداران به حقه‌های قدیمی خود بازگشته‌اند و کاربران اینستاگرام را با هدایای جعلی آیفون 13 هدف قرار می‌دهند. با ما همراه بمانید تا راهکارهای امنیتی خدمتتان ارائه دهیم.

 کلاهبرداران اکانت‌های جعلی اینستاگرام راه‌اندازی و کاربران را با پیام‌هایی با برچسب‌گذاری طعمه می‌کنند که می‌گویند آنها آخرین گوشی هوشمند اپل را برده‌اند. کاربرانی که ناآگاهانه با پست جعلی تعامل می‌کنند روی پیوند تعبیه شده کلیک کرده به یک وبسایت فیشینگ هدایت می‌شوند که در آنجا از آنها خواسته می‌شود اطلاعات شخصی را در کنار اطلاعات کارت اعتباری وارد نمایند. درست همین لحظه است که کاربران اینستاگرامی به جای گوشی جایزه بردن، قربانی کلاهبرداری می‌شوند. هدایای رایگان و حمایت مالی در پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام غیرمعمول نیست، بنابراین منطقی است که بگوییم کلاهبرداران شبکه‌های دیجیتالی خیلی‌ها را به این شیوه فریب می‌دهند و ساده‌ترین مخاطبین نیز قربانی می‌شوند.  کلاهبرداری‌ها و تبلیغات تقلبی هر روز پست می‌شوند، و گرچه ممکن است فکر کنید به اندازه کافی در فضای سایبری هوشیاریانه عمل می‌کنید تا فریب نخورید، فقط یک ثانیه بی توجهی لازم است تا غافلگیر شوید.

نگاهی به نکات و توصیه‌های ما بیاندازید تا بتوانید بر هر گونه کلاهبرداری تقلبی در اینستاگرام پیروز شوید:

  •         روی لینک‌های موجود در پست‌ها یا پیام‌های مستقیم که می‌گویند چیزی برنده شده‌اید کلیک نکنید - نقطه. اگر در هیچ قرعه‌کشی آنلاین قانونی شرکت نکرده‌اید، به سادگی پیام را نادیده بگیرید. هرگونه هدایای قانونی باید روی پلت‌فرم قابل مشاهده و با چاپ ریز دسترسی آسان همراه باشد.
  •         هرگز جزئیات کارت اعتباری خود را برای پرداخت هزینه حمل و نقل یا سایر هزینه‌های محصولی که ادعا می‌شود برنده شده‌اید وارد نکنید. اگر پیام یا پست نشان می‌دهد که چیزی برنده شده‌اید، مجبور نیستید هزینه پیک را بدهید. هدایای آنلاین واقعی هرگز از شرکت‌کنندگان اطلاعات حساس یا پرداخت هزینه حمل و نقل را نمی‌خواهند.
  •         به حساب‌ها و پست‌های دارای غلط املایی، گرامر ضعیف، استفاده بیش از حد از ایموجی‌ها و عکس‌هایی که به وضوح تغییر یافته‌اند مشکوک باشید.
  •         تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی اینستاگرام خود را سفت و سخت‌تر بگیرید تا شانس تگ شدن شما در طرح‌های مشابه محدود شود و مدیریت کنید که چه کسی می ‌واند از طریق پیام‌های مستقیم با شما تماس بگیرد.
  •         همیشه پیام‌های جعلی و اسکم‌ها را پیش از بلاک کردن، ریپورت کنید.
  •         راهکار امنیتی با قابلیت محافظت ضد کلاهبرداری و آنتی‌فیشینگ نصب کنید تا وبسایت‌های مشکوک بلاک گشته و در خصوص تهدیدها به شما اطلاع داده شود.

ما در بیت‌دیفندر متعهد هستیم که شما و داده‌هایتان را در برابر همه کلاه‌برداری‌ها و تهدیدات دیجیتال، از جمله مواردی که از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان گسترش می‌یابند، محافظت کنیم. علاوه بر محافظت از بدافزارهای برنده جوایز در تمام سیستم عامل‌های اصلی، آخرین ویژگی Scam Alert در Bitdefender Mobile Security مخصوص اندروید هر زمان که لینک‌های خطرناک را از طریق پیامک یا نوتیفیکیشن دریافت کنید، به شما اطلاع میدهد. بنابراین چه با مجرم طرف باشید و چه یک دوست صمیمی  که ناخواسته لینکی خطرناک برای شما ارسال می‌کند، می‌توانید براحتی لینک‌های فیشینگ را که سلامت مالی شما را تهدید می‌کنند، رد کنید. اگر تا به حال فکر کرده‌اید ممکن است شخصی از داده‌های پروفایل شما برای انتشار کلاهبرداری به نام شما استفاده کند و شهرت شما را از بین ببرد، سرویس محافظت از هویت دیجیتال Bitdefender را بررسی کنید - یک ابزار نظارت 24/7 بر نقض داده‌ها که ردپای دیجیتال شما را ترسیم می‌کند. این محصول به شما کمک می‌کند تا حریم خصوصی خود را مدیریت کرده و تنها با چند کلیک جعل‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی را شکار کنید.