وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

پروژه مشترک واتس‌اپ و Cloudflare به نام Code Verify

در گروهاخبار ایدکو، ۱۴۰۰/۱۲/۲۴

واتس‌اپ و Cloudflare به تازگی در پروژه‌ای به نام Code Verify با یکدیگر همکاری کرده‌اند. Code Verify می‌تواند صحت کد اپ واتس‌اپ را در مرورگر شما تأیید کند. در ادامه با ما همراه شوید تا این پروژه را بیشتر بررسی کنیم. سال گذشته، این سرویس پیام‌رسان در زیرساخت خود قابلیت چنددستگاهی را پیاده‌سازی کرد و باعث افزایش دسترسی افراد به واتس‌اپ از طریق مرورگر وب خود با نسخه وبی این سرویس شد. مانند بسیاری از برنامه‌های کاربردی وب دیگر، WhatsApp Web نیز می‌تواند هدف حملات سایبری قرار گیرد، زیرا به اقدامات امنیتی کارآمد نیاز دارد. هدف برنامه افزونه مرورگر Code Verify که به تازگی منتشر شده است،  تأیید صحت کد برنامه وب است و نیز حصول اطمینان از اینکه کد به هیچ وجه تغییر نکرده است (برای مثال در قالب بک‌درشده یا همراه با کد مخرب). اگرچه در حال حاضر فقط به عنوان یک افزونه برای کروم و اج در دسترس است، این شرکت در حال کار بر روی نسخه افزودنی فایرفاکس نیز می‌باشد.  مکانیسم این Code Verifier از Cloudflare به عنوان یک ممیزی طرف‌سوم برای بررسی هش کد جاوا اسکریپت نسخه وبی WhatsApp استفاده می‌کند. این ابزار همچنین می‌تواند فوراً صحت کد را تأیید کند. اگر احراز هویت بهبا موفقیت تکمیل شود، افزونه یک تیک سبز نشان می‌دهد. در غیر این صورت با فلش زدن علامت تعجب یا علامت سوال به کاربر اطلاع می‌دهد. بررسی به صورت خودکار انجام شده بنابراین نیازی به کمک اضافی نیست.

اگر Code Verify نتواند کد وب واتس‌اپ را در مرورگر شما احراز هویت کند، یکی از پیام‌های زیر را مشاهده خواهید کرد:

Network Timed Out: اگر زمان شبکه شما تمام شده باشد و Code Verify ارائه‌شده نتوانسته باشد تأیید صحت کد را انجام دهد داخل دایره نارنجی‌رنگ علامت سوالی را خواهید دید.

شناسایی ریسک احتمال: اگر ابزارهای طرف‌سوم مانع از توانایی ابزار برای تأیید کد شوند، افزونه یک علامت سوال داخل دایره نارنجی نمایش می‌دهد.

شکست در بخش اعتبارسنجی: اگر این ابزار تشخیص دهد که کد وب واتس اپ شما با بقیه یکسان نیست، آیکون افزونه به علامت تعجبی داخل یک دایره قرمز رنگ تبدیل می‌شود.

می‌توانید وضعیت تأیید را با کلیک کردن روی آیکون افزونه در نوار ابزار خود در حالی که سبز، نارنجی یا قرمز است بررسی کنید. علاوه بر این، افزونه به شما امکان می‌دهد با کلیک کردن روی دکمه Learn More جزئیات بیشتری را یافته و حتی کد منبع را برای تجزیه و تحلیل بیشتر دانلود کنید.