وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

شرکت یوبی‌سافت، قربانی رخداد امنیت سایبری

در گروهاخبار ایدکو، ۱۴۰۰/۱۲/۲۲

شرکت یوبی‌سافت[1] اعتراف کرد که چند روز پیش قربانی یک رخداد امنیت سایبری شده است که طی آن برخی از سرویس‌ها و گیم‌های آن تحت‌الشعاع قرار گرفت؛ هرچند این شرکت گفته است خیلی سریع آن‌ها را ریستور کرد و اکنون همه‌چیز به حالت نرمال بازگشته است. با ما همراه شوید تا شما را از چند و چون ماجرا باخبر سازیم.

مهاجمین در طول چند ماه گذشته به چندین شرکت معروف حمله کرده‌اند و به نظر می‌رسد یوبی‌سافت اکنون به این طیف سازمان‌ها ملحق شده است. هنوز نامشخص است چه نوع رخداد امنیتی برای این شرکت پیش آمده اما هرچه بود به دی جدی بوده که به خرابی سرویس‌ها منجر شده. به نقل از یوبی‌ساقت، «هفته گذشته ما رخداد امنیت سایبری را تجربه کردیم که به خرابی موقتی گیم‌ها، سیستم‌ها و سرویس‌های ما منجر شد. تیم‌های آی‌تی ما اکنون دارند با همکاری متخصصین خارجی روی مسئله تحقیقاتی بعمل می‌آورند. ما بعنوان اقدامی پیشگیرانه ریست پسورد در سطح سازمانی انجام داده‌ایم». این شرکت در ادامه گفت، «همچنین می‌توانیم تأیید کنیم که همه گیم‌ها و سرویس‌های ما اکنون عملکرد نرمالی دارند و در حال حاضر هیچ شواهدی دال بر دسترسی به اطلاعات شخصی بازیکنان یا در معرض قرار گرفتن چنین داده‌هایی به عنوان محصول جانبی وجود ندارد». شرکت‌ یوبی‌سافت تأکید دارد که ظاهراً هیچ نشت داده‌ای صورت نگرفته اما همین که ریست پسورد در سطح سازمان رخ داده نشان می‌دهد مهاجمین از یکی از نقطه ورودها امکان هجوم دارند. شرکت‌ها اغلب با این مشکل مواجه می‌شوند زیرا مهاجمین نمی‌توانند معملاً امنیت را دور بزنند و از این رو برای بدست آوردن اطلاعات لاگین، تمرکز خود را روی مهندسی اجتماعی و فیشینگ می‌گذارند. هنوز جزئیاتی زیادی در مورد این حمله وجود ندارد ام تحقیقات همچنان ادامه خواهد داشت.

[1] Ubisof: یکی از شرکت‌های ساخت و انتشار بازی است، این شرکت دارای امکاناتی پیشرفته‌است که قسمت اصلی آن در مونتروی، سن-سن-دنی کشور فرانسه قرار دارد