وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

راهکار نهایی گوگل برای جلوگیری از دعوت‌های ناخواسته در Google Calendar

در گروهاخبار ایدکو، ۱۴۰۰/۹/۲۷

گوگل بالاخره تصمیم گرفت اقداماتی را برای جلوگیری از یک نوع حمله آزاردهنده و بالقوه خطرناک انجام دهد؛ طی این حمله عوامل تهدید اجازه دارند دعوت‌نامه‌های ناخواسته را به تقویم گوگل اضافه کنند. اینکه یک غریبه قابلیت افزودن دعوتنامه ناخواسته در تقویم گوگل را دارد نه تنها می‌تواند کاربران را مجبور کند که همیشه با نوتیفیکیشن‌های دعوت مواجه شوند، بلکه خطری امنیتی نیز در پی دارد. مجرمان می‌توانند از این حمله استفاده کرده و با فریب و حقه کاری کنند افراد دسترسی به وبسایت‌های فیشینگ دسترسی پیدا کرده یا حتی بدافزار نصب کنند. همین علل باعث شد گوگل برای رفع این مشکل دست به کار شود. متأسفانه، برخی از افراد می‌خواهند دعوتنامه ها به صورت خودکار اضافه شوند و غیرفعال کردن کامل این گزینه نیز پیامدهایی دارد. این شرکت دو گزینه در اختیار قرار می‌دهد: آن‌ها می‌توانند دعوت‌نامه‌ها را به‌طور خودکار اضافه کنند، یا اگر کاربر در دعوت‌نامه رویداد ایمیلی پاسخ داده است، می‌توانند به‌طور خودکار آنها را اضافه کنند. گوگل در یک پست وبلاگی اینطور نوشته، «این کنترل های اضافی می‌تواند به شما کمک کند تقویم خود را با کارهای دستی کمتر مدیریت کنید و مطمئن شوید رویدادهای ناخواسته ظاهر نمی‌شوند و شما فقط رویدادهایی را می بینید که برایتان مهم است.» این گزینه‌های جدید چند سناریو اضافی را ایجاد می‌کنند که باید مدنظرشان قرار داد. گوگل آن‌ها را چنین توضیح می‌دهد:

  •         اگر انتخاب کنید که فقط در صورت پاسخ دادن به رویدادها، آن‌ها اضافه شوند، گزینه دیگری را مشاهده خواهید کرد که به کسانی که اجازه مشاهده یا ویرایش رویدادهای شما را دارند اجازه می‌دهد همه دعوت‌ها را ببینند.
  •         وقتی تنظیمات را تغییر می‌دهید، فقط تعیین می‌کند آیا رویدادهای آینده به تقویم شما اضافه می‌شوند یا خیر. هر رویدادی که از قبل در تقویم باشد قابل مشاهده خواهد بود مگر اینکه آنها را حذف کنید.
  •         اگر انتخاب کنید رویدادها را فقط در هنگام پاسخگویی اضافه کنید، یک دعوت ایمیلی برای همه رویدادها دریافت خواهید کرد، حتی اگر سازمان‌دهنده تصمیم بگیرد دعوت نامه ارسال نکند. این به شما کمک می‌کند رویدادها را از دست ندهید. توجه داشته باشید که این مورد روی به‌روزرسانی‌ها اعمال نمی‌شود، فقط برای دعوت‌نامه‌ها صدق می‌کند.
  •         ما گزینه نوتیفیکیشن (بله، اما فقط در صورتی که پاسخ yes یا maybe باشد) را به بخش notifications منتقل کرده‌ایم تا به شما در مدیریت بهتر نوتیفیکیشن‌ها کمک کنیم.

همچنین، این گزینه به طور پیش‌فرض روی OFF تنظیم شده است، بنابراین کاربران باید آن را از تنظیمات Google Calendar فعال کنند. این قابلیت در حال حاضر آغاز شده است و در هفته‌های آینده برای همه کاربران موجود خواهد بود.