وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

حمله‌ی فیشرها به کاربران توییتری با اسکم Verified Status

در گروهاخبار ایدکو، ۱۴۰۰/۹/۱۷

مجرمان سایبری طی کمپین فیشینگ جدیدی که با هدف سرقت پسوردها طراحی شده است به کاربران توییتر حمله می‌کنند. فکر این حمله زمانی به سر مجرمان زد که توییتر برای برخی از اکانت‌ها چکمارک‌های اعتبارسنجی‌شده را ازمیان برداشت. در ادامه با ما همراه شوید تا با شما از این اسکم بگوییم.

توییتر اینطور شرح می‌دهد، «بج verified که در حقیقت نماد وضعیت در Twiterverse است به افراد می‌گوید اکانت شما واقعی و معتبر است. به منظور حفظ این وضعیت معتبر لطفاً در نظر داشته باشید که اکانت توییتر شما باید همیشه کامل باشد. این بدان‌معناست که یا باید ایمیل یا شماره تلفن معتبر داشته باشید. همینطور یک تصویر پروفایل و نام نمایشگر. هر اکانت معتبری اگر از قوانین تخطی کند بج آبی خود را از دست خواهد داد». گرچه توییتر دارد همه تلاش خود را برای حفظ این قانون می‌کند اما هنوز هم یک سری از کاربران بی‌هیچ توضیح  توجیهی بج آبی خود را از دست داده‌اند. در قیقت مرمان سایبری برای پیش بردن مقصود شرورانه خود مجبور شدند از کاربران درخواست کند اکانت‌شان ریکاوری شود.

ایمیل ساختگی که هفته گذشته توسط BleepingComputer کشف شد به کاربران معتبر ارسال می‌شده که بسیاری از آن‌ها ظاهراً در شرح بیوگرافی خود آدرس ایمیلی را داده بودند. دکمه Update here قربانیان را به سایت فیشینگی می‌برده است که در آنجا فرمی نمایش داده می‌شده است. این فرم برای سرقت اطلاعات محرمانه کاربران از جمله پسوردشان طراحی شده بوده است. بنا بر گزارشات، «بعد از جمع‌آوری نام کاربری توییتر کاربر و نیز کد احراز هویت دوعاملی، صفحه فیشینگ کاربر را به هوم‌پیج توییتری ریدایرکت می‌کند». برای اینکه تصویر کلی از ردپای آنلاین خود داشته باشید و پی ببرید کدام بخش‌های هویت دیجیتال‌تان در نقض‌ها، نشتی‌ها و سرقت‌های اطلاعاتی در معرض قرار گرفته است از Bitdefender Digital Identity Protection کمک بگیرید. این محصول با نوتیفیکیشن‌های در لحظه‌ای که وقتی داده‌هایتان در لیست داده‌های انباشت‌شده در فضای آنلاین یافت می‌شود به شما هشدار می‌دهند به شما کمک می‌کند از هویت دیجیتال خود محافظت بعمل آورده و آن را کنترل کنید. همچنین برای رفع مسئله حریم خصوصی شناسایی‌شده نیز توصیه‌های متخصص دریافت خواهید کرد تا بتوانید در راستای ایجاد امنیت و حفظ حریم خصوصی قدم مثبتی بردارید.