وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

5 توصیه برای جلوگیری از اسکم‌های خرید آنلاین

در گروهاخبار امنیت اطلاعات، ۱۴۰۰/۸/۲۴

تجارت آنلاین روز به روز به رونقش اضافه می‌شود و به تبع آن تعداد نگران‌کننده‌ای از مشتریان در سراسر دنیا نیز به دام مجرمان سایبری و اسکمرها می‌افتند. خرید هدایا، افزارهای فناوری یا محصولات آرایشی بهداشتی به صورت آنلاین کار را راحت می‌کند اما اگر به برخی مسائل توجه نکنید خطرهایی را نیز بیافرینند. از محصولات فیک گرفته تا تخفیف‌‌ها و کلاهبرداری‌های کارت اعتباری و سرقت هویت، کلی رخداد سایبری وجود دارد که می‌تواند مشتریاناز همه‌جا بی‌خبر را به دام بیاندازد. با ما همراه شوید تا 5 توصیه برای جلوگیری از اسکم‌های خرید آنلاین خدمتتان ارائه دهیم.

تحقیقات خود را انجام دهید

موقعی که به یک پلت‌فرم خرید جدید آنلاین برمی‌خورید باید پیش از دادن اطلاعات محرمانه‌تان حسابی در موردش تحقیق کنید. اسکمرها اغلب وبسایت‌های تقلبی درست می‌کنند که از خرده‌فروشان قانونی تقلید می‌کنند. هدف آن‌ها سرقت داده‌های مشتریان است. همیشه یوآرال‌های وبسایت‌ها و وب‌پیج‌ها را بررسی کنید تا مبادا غلط املایی یا اشتباه گرامر داشته باشند. هرگز به وب‌پیج‌هایی که رمزگذاری SSL ارائه نمی‌دهند اعتماد نکنید. دنبال آیکون سبزرنگ پدلاک در شروع نوار آدرس بگردید یا پیش از خرید هر چیزی از فروشگاهی آنلاین مطمئن شوید این آدرس به جای HTTP با HTTPS شروع شده باشد. همچنین نظرات مشتریان دیگر را نیز چک کنید اما باز هم هر چیزی که در پلت‌فرم‌های اجتماعی مانند فیسبوک گفته می‌شود محک قرار ندهید.

حواستان به اطلاعات لازمه در Checkout باشد

پلت‌فرم‌های تجارت آنلاین معمولاً موقع Checkout از شما اطلاعاتی چون جزئیات کارت اعتباری، آدرس تحویل، شماره تلفن و ایمیل می‌خواهند. درخواست‌هایی غیر از این مانند پین یا شماره امنیت اجتماعی باید برایتان حکم پرچم قرمز را داشته باشد. البته که هرگز نباید اطلاعات کارت اعتباری خود را به غریبه‌ها یا افرادی بدهید که معامله‌ی بزرگ یا دروغین را به شما وعده می‌دهند.

به پیشنهادهای گیفت کارد و کوپن‌های داخل اینباکس‌تان شک کنید

خرده‌فروشان اغلب از طریق ایمیل برای مشتریان خود آفرهای ویژه می‌فرستند؛ مانند گیفت کارد یا کدهای کوپن که می‌توانند مشتریان آن‌ها را برای خرید بعدی خود استفاده کنند. اسکمرها همچنین از این نیز خبر دارند و ایمیل‌های جعلی‌ای می‌فرستند با لینک‌های فیشینگ تا بدین‌ترتیب جیب کاربران ناآگاه را بزنند. اگر ایمیلی یا آفری که دریافت می‌کنید بیش از اندازه خوب باشد؛ طوری که نشود باورش کرد بدانید یک پرچمی است قرمز! در مرورگر آن آفر را سرچ کنید یا مستقیماً با خود کسب و کار تماس بگیرید. برخی از این معامله‌های «ویژه» همچنین درخواستی به همراه دارند: اینکه کاربران یک فرم نظرسنجی را نیز پر کنند. این ترفند محبوبی است برای اسکمرها تا اطلاعات شخصی را سرقت کنند خصوصاً پیش از تعطیلات فصلی. لینک‌ها و پیوست‌های داخل ایمیل‌های فیشینگ نیز می‌توانند جاسوس‌افزارها و سایر نرم‌افزارهای مخرب را که به کلاهبردار اجازه می‌دهند داده‌های حساس را سرقت کنند به کار ببندند (بدین‌ترتیب اکانت‌ها دستکاری شده و پول شما سرقت می‌شود).

پیش از خرید پسورد خود را تغییر دهید

بهداشت دیجیتال موقع خرید آنلاین یک الزام است. مطمئن شوید برای هر پلت‌فرمی یک پسورد انحصاری راه‌اندازی کرده‌اید. همچنین احراز هویت دوعاملی را نیز فعالسازی کنید. می‌توانید براحتی جلوی سرقت اکانت را بگیرید و در صورت هر نوع دستکاری مطمئن شوید هیچ اکانت دیگری تحت‌الشعاع قرار نگرفته.

امنیت‌دهی به دستگاه‌هایتان

فقط اکانت‌های آنلاین نیستند که وقتی صحبت از امنیت می‌شوند به توجه ویژه نیاز داشته باشند. دستگاه‌های خود را به روز نگه داشته و روی پی‌سی، اسمارت‌فون یا تبلت خود از راهکار امنیتی استفاده کنید تا از گزند حملات بدافزار، اقدامات فیشینگ و لینک‌های جعلی در امان بمانید. راهکارهای بیت دیفندر همه لینک‌های آلوده‌ی شناخته‌شده را بلاک کرده و از فناوری‌های فیلتر وبی استفاده می‌کنند که به شما تضمین می‌دهند موقع خرید به هیچ وبسایت مضری برخورد نخواهید کرد. شما می‌توانید با تعرفه 90 روزه‌ی  Bitdefender Total Security  برای دستگاه‌های ویندوزی، مک، اندروید و آی‌اواس خود محافظت درجه بالایی را به طور رایگان تجربه کنید. بدین‌ترتیب تمام اقدامات کلاهبرداری و اسکم‌های احتمالی از سر راهتان برداشته خواهد شد.

برایتان خرید آنلاین امنی را آرزومندیم.