وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

گوگل پنج نقص شدید را در کروم 92 ویندوز، مک و لینوکس رفع می‌کند

در گروهاخبار امنیت اطلاعات، ۱۴۰۰/۵/۱۸

هفته گذشته گوگل کروم نسخه 92 را برای ویندوز، مک و لینوکس منتشر کرد که در آن تعدادی از آسیب‌پذیری‌های وخیم رفع شده است. این آسیب‌پذیری‌ها بالقوه می‌توانستند به مهاجم قدرت دهند کنترل کامل سیستم پچ‌نشده را به دست گیرند. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را از چند و چون این آپدیت باخبر سازیم.

فهرست کامل تغییرات موجود در بلاگ رسمی گوگل موجود است اما این شرکت به طور خاص در این نشر جدید سعی داشته روی آسیب‌پذیری‌های وخیم و شدید تمرکز کند. همچنین برای محققینی که این آسیب‌پذیری‌ها را پیدا کرده و گزارش دادند نیز جوایز نفیسی در نظر گرفته است.

هفت آسیب‌پذیری در این نسخه رفع شده است که عبارتند از پنج باگ با وخامت بالا که عاملین مخرب می‌توانند با اکسپلویت آن کنترل سیستم آلوده را در دست گیرند. گوگل هنوز جزئیات این نواقص را رو نکرده و هدفش هم این بوده است که مهاجمین نخواهند برای اکسپلویت کردن آن‌ها دست به خلاقیت و ساخت ایده‌های جذاب‌تر بزنند. همچنین کاربران در این مدت وقت دارند تا مرورگرهای خود را سر فرصت و با آرامش پچ کنند. این شرکت برای محققین که کاشف آسیب‌پذیری‌ها بودند و گزارششان کردند بیش از 55 هزار دلار پاداش در نظر دارد. اگر کاربر گوگل کروم هستید باید هر چه سریعتر مرورگر خود را آپدیت کنید. برای انجام این کار به دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست مرورگر کروم خود رفته سپس به Settings -> About Chrome رفته و انتخاب کنید که کروم به بالاترین نسخه‌اش آپدیت شود.