وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

دفاع منسجم در برابر رخدادهای سایبری با طرح جدیدی به نام JCDC

در گروهاخبار امنیت اطلاعات، ۱۴۰۰/۵/۱۷

آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا (CISA) اقدام جدیدی را تحت عنوان JCDC[1] اعلام کرده است که طی آن از سوی مقامات فدرال و دولتی واکنش‌های دفاع سایبری منسجم‌تری را شاهد خواهیم بود. با ما همراه بمانید.

مقابله با حملاتی که همزمان مؤسسات و سازمان‌های خصوصی را هدف می‌گیرند از این جهت سخت و چالش‌برانگیز است که امنیت به طور پراکنده حاصل می‌شود. هر نهاد به روش مخصوص به خود با حملات سایبری دست و پنجه نرم می‌کند و استراتژی‌های مختلفی را به کار می‌بنند. همچنین به طور کلی هر شرکت به روش خود با سایر سازمان‌های مبتلا تعامل می‌نماید. زیر چتر JCDC، چنین مشارکتی آسانتر و منسجم‌تر خواهد بود. به نقل از ژن ایسترلی مدیر CISA، « JCDC فرصتی هیجان‌انگیز و مهم برای این آژانس ایجاد کرده است؛ همینطور برای شریکان ما. ما می‌توانیم با این قابلیت برنامه‌ریزی منحصر به فرد رویکردی جمعی در خصوص مدیریت جدی‌ترین تهدیدهای سایبری ملت خود اتخاذ کنیم. شرکای این صنعت همگی توافق کرده‌اند شانه به شانه هم با CISA و هم‌تیمی‌های بیناآژانسیِ ما گام بردارند تا بتوانیم کارکردهای مهم ملی خود را از گزند هجمه‌های سایبری در امان بداریم. همچنین در راستای این اقدام می‌توان به جرقه‌هایی از تجلی راهکارهای جدید نیز امیدوار بود. با همت شریکان، تمرکز اولیه‌من روی مبارزه با باج‌افزارها و ساخت فریم‌ورک برنامه‌ریزی خواهد بود تا بدین‌ترتیب رخدادهایی که ارائه‌دهندگان سرویس کلود را درگیر می‌کنند هماهنگ و تعدیل شوند».

JCDC برنامه دفاع سایبری جامع و ملت‌شمولی را پیاده‌سازی خواهد کرد که در نهایت اقدامات هماهنگ‌تری را در پی خواهد داشت و طی آن تأثیر رخدادهای سایبری نیز کاهش داده خواهد شد. مهمتر اینکه، آژانس مذکور اقداماتی مشترک را نیز سازماندهی خواهد کرد مخصوص ارتقای عملیات‌های دفاع سایبری. چندین شرکت رده‌بالا از قبل به این طرح پیوسته‌اند از جمله آمازون وب سرویس، AT&T ، گوگل کلود، لومن، مایکروسافت، ورایزون و غیره. بزودی شرکت‌های برجسته دیگری نیز به این طرح ملحق خواهند شد. همچنین شرکای فدرالی نیز داشته‌ایم که عبارتند از وزارت دفاع، فرمان سایبری آمریکا، آژانس امنیت ملی، وزارت دادگستری ، دفتر تحقیقات فدرال و دفتر مدیر اطلاعات ملی.

[1] Joint Cyber Defense Collaborative