وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

اسکم سرمایه‌گذاری: کلاهبرداران این بار خود را جای سرمایه‌گذاران می‌گذارند

در گروهاخبار امنیت اطلاعات، ۱۴۰۰/۵/۱۳

به نقل از مقامات آمریکا، اسکمرها دارند خود را جای واسطان مالی و مشاوران سرمایه‌گذاری می‌گذارند و هدفشان فریب دادن سرمایه‌گذاران واقعی است. در ادامه با ما همراه شوید تا این موضوع را بررسی کنیم. کلاهبرداران از انواع مختلفی از روش‌ها برای فریب دادن سرمایه‌گذاران بی‌اطلاع استفاده می‌کنند. از جمله راه‌انداختن پروفایل‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی، اسپوف کردن وبسایت‌ها و تارگت‌های تماس سرد[1]. این هشدار توسط بخش تحقیقاتی جرایم سازمان اف‌بی‌آی و دفتر آموزش و حمایت از سرمایه‌دار (OIEA) کمیسیون اوراق بهادار- می‌گوید برخی از کلاهبرداران حتی دارند خود را جای حرفه‌های بخش سرمایه‌گذاری می‌گذاند و این در حقیقت این کار را با استفاده از نام، آدرس، لوگو، عکس و شماره ثبتشان انجام می‌دهند.

سرمایه‌گذاران می‌بایست همیشه هویت هر کسی را که فرصت سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد تأیید و اعتبارسنجی کنند. افراد حرفه‌ای که مجوز دارند یا ثبت‌شده‌اند می‌توانند با استفاده از ابزار جست‌وجو در سایت Investor.gov بررسی و نظارت شوند؛ اما باید همچنین مطمئن شوید که با یک شیاد روبرو نیستید. به نقل از اف‌بی‌آی و اس‌ای‌سی، باید با استفاده از اطلاعات تماسی که به طور مستقل اعتبارسنجی می‌کنید به فروشنده زنگ بزنید. برای مثال با استفاده از شماره تلفن یا وبسایت فهرست‌شده در سی‌آر‌اس کلاینت شرکت. نباید در واقع به اطلاعات تماس فروشنده که خودش در اختیار قرار می‌دهد تکیه داشت و بسنده کرد. اینکه بدانیم چطور باید یک اسکم سرمایه‌گذاری را با استفاده از شناسایی پرچم‌های قرمز تشخیص داد می‌تواند به محافظت اطلاعات مالی و شخصی‌مان کمک کند. در ادامه چند علامت هشدار را خدمتتان ارائه داده‌ایم:

  •         پیشنهادات ناخواسته از طریق ایمیل که آنقدر خوبند که بعید است واقعی باشند.
  •         پیشنهادی که بازگشت سود سرمایه بالایی را تضمین می‌دهد (آن هم با ریسک صفر یا ریسک بسیار پایین).
  •         مشتریان اجازه دارند برای سرمایه‌گذاری از کارت‌های اعتباری، کیف‌ پول‌های دارای ارز دیجیتال و رمزارز استفاده کنند.

[1]اشاره به روش کسب و کاری مبتنی بر تماس تلفنی با مشتریان بالقوه که هیچ ارتباط قبلی با فروشنده نداشته‌است.