وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

توصیه‌های امنیتی در خصوص سفرهای تابستانیِ پیش رو

در گروهاخبار امنیت اطلاعات، ۱۴۰۰/۴/۸

کمپین‌های واکسیناسیونی که این روزها به راه افتاده است و البته شل‌تر گرفتن محدودیت‌های سفر باعث شده میلیون‌ها نفر بخواهند بعد از مدت‌ها قرنطینه و فاصله اجتماعی، خود را به یک سفر جانانه مهمان کنند. اما مبادا  سهل‌انگاری در بخش امنیت دستگاه و داده‌های شخصی‌تان باعث شود سفرتان خراب شود. در ادامه با ما همراه شوید تا توصیه‌های امنیتی در خصوص سفرهای تابستانیِ پیش رو ارائه دهیم:

پیش از عازم شدن

اگر برنامه‌های سفرتان را از قبل چیدید، حال وقت آن است که دستی به سر و روی دستگاه‌هایی که تصمیم دارید با خود به سفر ببرید بکشید.

  •         پسوردهای همه اکانت‌های آنلاین را آپدیت کنید تا جلوی بروز حملات احتمالی گرفته شود. پسوردهای منحصر به فرد و قوی بسازید و البته احراز هویت دوعاملی (2FA) و چندعاملی (MFA) را نیز در صورت امکان فعال کنید.
  •         کدعبورها و پین‌های همه دستگاه‌های موبایل خود را برای محافظت از داده‌هایتان -در صورت گم شدن یا جا ماندن آن‌ها- فعال کنید.
  •         روی اسمارت‌فون، تبلت یا لپ‌تاپ خود آپدیت‌های پندینگ‌شده‌ی امنیتی را نصب کنید.
  •         راهکار امنیتی محلی با حفاظت ضد بدافزار نصب کنید تا موقع وبگردی در تعطیلات به دام حملات مخرب نیافتید.
  •         از داده‌های خود بک‌آپ بگیرید تا در صورت سرقت یا دستکاری دستگاه، اطلاعات از بین نرود.
  •         روی همه دستگاه‌ها وی‌پی‌ان نصب کنید تا اطمینان حاصل شود اگر هم به وای‌فای عمومی وصل می‌شوید، خرید آنلاین می‌کنید با به اکانت بانکی‌تان متصل هستید جای داده‌هایتان امن است.
  •         ارتباط بلوتوث خودکار را روی دستگاه خود غیرفعال کنید تا افراد بیرون نتوانند به دستگاه شما متصل شوند.

وقتی در راهید

  •         به وای‌فای عمومی رایگان در رستوران‌ها، فرودگاه‌ها، کافه‌ها یا هتل‌ها وصل نشوید. اگ هم وصل شدید شبکه‌های محافظت‌شده با پسورد را انتخاب کرده و از وی‌پی‌ان استفاده کنید تا فعالیت آنلاینتان رصد نشود.
  •         از پست کردن لوکیشین یا فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی دست بکشید. بدین‌ترتیب جلوی سرقت خانه یا استفاده از اطلاعات‌تان برای فریب دادن دوستان و خانواده خود را می‌گیرید.
  •         برای جلوگیری از گم شدن اطلاعات و دستکاری دستگاه، وسایل هوشمند خود را مانند هارد درایوهای اکسترنال، تبلت، لپ‌تاپ و یو‌اس‌بی در جایی امن نگه دارید.
  •         اکانت خود را چک کنید تا ببینید آیا فعالیت مشکوکی در آن صورت گرفته یا نه.

بیت‌دیفندر توتال سکیوریتی با دستگاه‌های ویندوز، مک، اندروید و آی‌او‌اس سازگاری دارد و در کنار فناوری‌های فیلتر وب، محافظت داده در زمان و تمام عیاری را نیز ارائه می‌دهد و بدین‌ترتیب تضمین داده می‌شود که موقع وبگردی روی وبسایت‌های مخرب یا مشکوک فرود نمی‌آیید. این مرورگر و وی‌پی‌ان اختصاصی از حضور آنلاین شما محافظت می‌کند، امور بانکی آنلاین شما را امنیت می‌بخشد و با رمزگذاری ترافیک روی دستگاه‌های هوشمند شما خرید آنلاین امن را نیز برایتان رقم خواهد زد. افزوده شدن ابزار Digital Identity Protection نیز به شما اجازه می‌دهد تا نقض‌های امنیتی را بررسی کرده و همه اکانت‌های خود را در صورت نیاز ظرف چند دقیقه تنظیم کنید. همچنین می‌توانید کلاهبرداران رسانه‌های اجتماعی را نیز بررسی کرده و در مورد حضور دیجیتالی‌تان برای تصمیم‌گیری‌های حریم خصوصی محور بیشتر بیاموزید (فقط آدرس ایمیل و شماره تلفن مورد نیاز است).