وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

حریم‌ شخصی قدرت است: 5 اقدام برای حفظ حریم‌ شخصی آنلاین

در گروهاخبار امنیت اطلاعات، ۱۳۹۹/۱۱/۱۹

رسیدن به حریم خصوصی در فضای آنلاین برای آن دسته از افراد که تمایل دارند وقت زیادی را صرف دستگاه‌ها کنند (اخیراً همه ما همینطور شده‌ایم) می‌تواند امری بسیار چالش‌برانگیز باشد. ما از صبح تا شب با اپ‌ها و وبسایت‌ها سر و کله می‌زنیم تا آب و هوا، کانال‌های شبکه‌ اجتماعی و ایمیل‌ها را چک کنیم، قبوض را پرداخت کنیم، خرید آنلاین کنیم، چت ویدیویی کنیم، به پورتال مدرسه یا محیط کار دسترسی پیدا نموده، اخبار را دنبال کرده یا فیلم تماشا کنیم. محافظت از حریم‌خصوصی پروسه‌ی زمان‌بری است و نیاز به ممارست دارد: تحقیق، ویرایش تنظیمات و بعد پیگیری اخبار برای جلوگیری از جدیدترین آسیب‌پذیری‌ها و نقض‌های داده. اما اگر هر روز هم نتوانید این میزان وقت و انرژی را بگذارید چه؟ باید از کجا شروع کرد و چطور اطلاعات شخصی را ایمن ساخت؟ ما تلاش کرده‌ایم به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهیم چطور می‌شود بین دغدغه‌های حریم‌خصوصی و نیاز به استفاده از محیط آنلاین تعادل ایجاد نمود. با ما همراه بمانید.

اصولاً همه ما اولش تصمیم می‌گیریم سریعاً اقدام کنیم اما کمی بعد تمام موازین امنیتی و حریم شخصی را نادیده می‌گیریم. آنقدر معطل می‌کنیم تا بالاخره دستگاهمان در معرض تهدیدهای آنلاین قرار می‌گیرد. برای همین است مدام تأکید می‌کنیم: حتی اگر تلاش‌هایتان در راستای حفظ حریم‌خصوصی کامل نیست باز هم بهتر از بی‌توجهی.

  1.      برای اکانت‌های خود پسوردهای قوی، امن و منحصر به فرد درست کنید و احراز هویت دوعاملی را نیز فعال نمایید. اگر از پسوردهای خود دوباره استفاده کنید هکرها خیلی راحت با بدست آوردن اطلاعات یک اکانت به اکانت‌های دیگرتان هجوم خواهند آورد.
  2.      در مورد خودتان در فضای آنلاین کمتر پست بگذارید و حرف بزنید؛ بدین‌ترتیب ردپای دیجیتالی کمتری از خود به جای می‌گذارید. در اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود روی شبکه‌های مجازی و پست کردن اکانت‌های کاربری خود روی وبسایت‌ها خساست به خرج دهید. هر قدر اینترنت از شما کمتر بداند بهتر است.
  3.      تا آنجا که می‌توانید هر تعداد اکانت استفاده‌نشده و قدیمی دارید پاک کنید. شاید چندین اکانت باز کرده بودید تا هر از گاهی به چند سرویس رندوم سر بزنید. آن‌ها را از قلم نیاندازید. هر قدر سایت‌ها از شما اطلاعات داشته باشند، بیشتر امکان اکسپلویت شدنشان وجود دارد.
  4.      تنظیمات حریم‌خصوصی را ویرایش کنید. به سرویس‌هایی که غالباً استفاده می‌کنید توجه نمایید و حواستان به تنظیمات حریم خصوصی‌شان باشد. آن‌هایی را انتخاب کنید که برای استفاده از لوکیشن، داده، کانتکت‌ها و غیره از شما مجوز می‌خواهند.
  5.      گوش به زنگ آپدیت‌ها باشید. خود را در جریان آنچه بر سر داده‌های آنلاین شما می‌آید قرار دهید. لابد با خود می‌گویید این کار بسیار زمان‌بر است و شما کارهای دیگری هم دارید که در زندگی انجام دهید: خبر خوب اینکه ابزارهایی مخصوص این کار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ما نیز یکی از این ابزارها را ساخته‌ایم: Digital identity protection حاصل تخصص و دانش 20 ساله‌ی ما در ارائه‌ی امنیت به مشتریان سراسر جهان است. از آنجایی که نمی‌شود فناوری را به کل نادیده گرفت، حداقل کاری که می‌شود کرد محافظت از حریم شخصی و هویت دیجیتالی‌مان است. ما برای ارائه‌ی چنی محصولی به شما تمامی قوای خود را به کار بردیم. از آن استفاده کنید و ایمن بمانید! ما تضمین حریم شخصی‌تان هستیم!