وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

نیمی از مقامات ارشد امنیت سایبری به دلیل کووید 19 استراتژی‌های دفاعی خود را تغییر داده‌اند

در گروهاخبار امنیت اطلاعات، ۱۳۹۹/۱۰/۲
  • 23% مقامات امنیت سایبری اعتراف کرده‌اند که با شروع پاندمی ویروس کرونا تجربه حمله ریموت یا اختلال داشته‌اند.
  • بیشترین حملات در قالب بدافزار و تهدیدهای داخلی بوده است.
  • 29% مقامات ارشد حوزه امنیت گفته‌اند روی ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما هنوز حس می‌کنند به اندازه کافی محافظت نمی‌شوند.

بیش از 42% از CISO‌ها، مدیران ارشد حوزه امنیت سایبری و تصمیم‌گیرندگان صنعتی آمریکا، اروپا، آسیا و خاورمیانه و شمال آفریقا[1] گفته‌اند پاندمی ویروس کرونا اولویت‌های امنیت سایبری‌شان را تغییر داده است.

پاسخ‌دهندگان نظرسنجی Fudo اینطور گزارش دادند که بیش از 77% کارمندانشان امسال دورکار بوده‌اند.آن‌ها احتمال می‌دهند وضعیت دورکاری همچنان ادامه داشته باشد و نخواهند کارمندان به طور حضوری در شرکت فعالیت کنند. بیش از 80% سازمان‌ها اکنون به احراز هویت دوعاملی و وی‌پی‌ان‌های SSL برای دسترسی امن ریموت وابسته‌اند. با این حال، 23% پاسخ‌دهندگان اعتراف کردند از شروع کرونا در مارس 2020 شاهد خرابی و حمله ریموت بوده‌اند.

در این بازه زمانی تهدیدهای بدافزاری 29% و حملات ناشی از اشتباهات کارمندان 26% بوده است. این درحالیست که تهدیدهای مرتبط با فروشندگان و سایر طرف‌سوم‌ها 22% تخمین زده شده است.

Bitdefender GravityZone Elite حذف موانع امنیت آی‌تی را از طریق محافظا یکپارچه اندپوینت، مدیریت ریسک و پلت‌فرم تحقیقاتی در کنار تحلیل ریسک رفتاری تضمین می‌دهد. نمایندگان حوزه آی‌تی می‌توانند به بخش جامع و یکپارچه‌ی مدیریت ریسک و تحلیل نفوذ کرده و همواره تنظیمات نادرست و آسیب‌پذیری‌ها (از جمله مواردی که عامل انسانی در آن دخیل است) را ارزیابی، اولویت‌بندی و مورد پردازش قرار دهند. خدمات MDR[2] این چالش‌های جدید را جبران کرده و در مدیریت تهدیدهای جدید به سازمان‌ها کمک می‌کند؛ بدون آنکه سازمان‌ها مجبور شوند از بودجه امنیتی‌شان مالیات بپردازند.

[1] MENA

[2] Managed Detection and Response