وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

سایت Crypto.com دستکاری شدن 483 اکانت کاربری را تأیید کرد

در گروهاخبار ایدکو، ۱۴۰۰/۱۱/۲

سایت Crypto.com تأیید کرد که حمله سایبری بزرگی که اخیراً صورت گرفته بیش از 400 اکانت مشتری را به خطر انداخته است. اما این شرکت اصرار دارد هیچ کاربری متضرر نشده و جای وجوه مالی آن‌ها امن است. کریس مارشالک، مدیرعامل این شرکت، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ لایو گفت که حمله به این پلتفرم حدود 400 حساب کاربری را تحت تأثیر قرار داده است، اگرچه تعداد دقیق آن 483 است.

تحلیلگران زنجیره‌ای تخمین زده بودند که تأثیر این حمله از حیث مالی بین 15 تا 33 میلیون دلار است. با این حال، مدیر عامل Crypto.com تأکید دارد سرمایه مشتری دست‌نخورده باقی مانده است. «ظاهراً مهاجمان موفق به انجام تراکنش‌های غیرمجاز از پلت‌فرم شده‌اند که در مجموع به حدود 34 میلیون دلار می‌رسد». شرح مفصل این پلت‌فرم‌ها از قرار زیر است:

  •         4,836.26 ETH (اتریوم) به ارزش 15132516 دلار
  •         443.93 BTC (بیت‌کوین) به ارزش 18613630 دلار
  •         سایر رمزارزها به ارزش 66200 دلار
  •         جمع: 33812346 دلار

Crypto.com اوایل این هفته در 17 ژانویه بعد از اینکه سیستم‌های نظارت بر ریسک آن شناسایی کرد که تعداد کمی از کاربران با حساب‌های خود دارند برداشت‌های غیرمجاز انجام می‌دهند از حمله سایبری مذکور آگاه شد. این شرکت در عوض همه توکن‌ها را به حالت تعلیق درآورد و بررسی‌ها و تحقیقات خود را آغاز نمود. بر اساس گزارش‌ها، Crypto.com به عنوان یک اقدام احتیاطی، ویژگی برداشت خود را برای تقریباً 14 ساعت بسته است.

علاوه بر این، این شرکت توکن‌های احراز هویت دو مرحله‌ای مشتریان را نیز ریست کرد و از آن‌ها خواست تا دوباره وارد برنامه شده و موارد جدید تولید کنند. از سوی دیگر، برخی از مشتریان مشکلات فنی را در طول تلاش برای تنظیم مجدد 2FA گزارش کردند. احتمالاً، برنامه در صفحه ورودی رمز عبور گیر کرده بود و کاربران نمی‌توانستند به مرحله بعدی پیکربندی توکن های 2FA جدید خود برای حساب‌های خود برسند. پس از انجام اقدامات سخت‌گیرانه امنیتی، Crypto.com برداشت توکن‌ها را در 18 ژانویه، حدود ساعت 5:46 عصر UTC از سر گرفت.Crypto.comیکی از پیشروترین پلتفرم‌های تجارت ارزهای دیجیتال در جهان است.