وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

امکان بک‌آپ از چت به صورت رمزگذاری پایان به پایان در واتس‌اپ

در گروهاخبار امنیت اطلاعات، ۱۴۰۰/۷/۲۵

فیسبوک پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد کاربران پلت‌فرم واتس‌اپ، بک‌آپِ چت مجهز به رمزگذاری پایان به پایان (E2EE) دریافت می‌کنند. این قابلیت با جدیدترین نسخه‌ این اپ برای هم اندروید و هم آی‌اواس شروع شده است. با ما همراه بمانید.

فیسبوک در بیانیه‌ای در وبسایت خود گفت، «با این قابلیت خواستیم یک لایه امنیتی بیشتر به بک‌آپ‌های ذخیره‌شده در گوگل‌درایو یا آی‌کلود بدهیم. هیچ سرویس پیام‌رسان جهانی دیگری در این مقیاس نتوانسته امنیت را به کاربران هدیه دهد. قابلیت ما اکنون برای پیام‌های کاربران، مدیا و پیام‌های صوتی موجود است». فیسبوک به کاربران خود تضمین داده که از این به بعد دیگر سرویس ارائه‌دهنده بک‌آپ و خود فیسبوک به کلید  رمزگذاری که مشتریان راه‌اندازی کرده‌اند دسترسی نخواهند داشت.

«اکنون می‌توانید بک‌آپ رمزگذاری‌شده با فناوری پایان به پایان خود را یا با پسورد به انتخاب خود و یا یک کلید رمزگذاری 64 بیتی که فقط خودتان بدان آگاهید ایمن سازید. نه واتس اپ و نه سرویس ارائه دهنده‌ی این بک‌اپ نخواهد توانست بک‌آپ‌های شما را خوانده یا به کلید لازم برای قفل‌گشایی آن دسترسی داشته باشد». همچنین به کاربران واتس‌اپ توصیه می‌شود به دقت از کلید رمزگذاری 64 بیتی خود یا پسوردشان محافظت کنند زیرا این سرویس نمی‌تواند پسورد را ریست کرده یا بک‌آپ‌ها را ریستور کند (در صورت فراموشی یا جابجایی).

به منظور فعالسازی این قابلیت جدید روی واتس‌اپ اقدامات زیر را انجام دهید:

  1.      واتس‌اپ را باز کرده و تنظیمات آن بروید.
  2.      Chats > Chat Backup > End-to-end Encrypted Backup را بزنید.
  3.      Continue را زده و بعد برای ساخت پسورد یا کلید فرمان‌ها را دنبال کنید.
  4.      Done را زده و صبر کنید تا واتس‌اپ شما را برای بک‌آپ چت رمزگذاری پایان به پایان شده مهیا کند. توجه: خوب است اگر دستگاه خود را درحالیکه این پلت‌فرم دارد بک‌آپ رمزگذاری‌شده‌ی شما را می‌سازد به شارژ بزنید.