وبلاگ بیت دیفندر

اخبار ، دیدگاه ها و نگرش کارشناسان بیت دیفندر

بیت‌دیفندر رتبه اول را در نتایج وبسایت AV-Test نیمه اول 2020 گرفت

در گروهاخبار بیت دیفندر، ۱۳۹۹/۵/۱۵

بیت‌دیفندر برای ششمین بار موفق به دریافت جایزه AV-Test می‌شود و این نشان می‌دهد در دوران پاندمی ویروس کرونا، همچنان دقت خود را در شناسایی پیشرفته‌ حفظ کرده است.

این «عرف» جدید هم رویه‌های کاری و هم عادات شخصی آنلاین را تغییر داد و به تبع آن چشم‌انداز تهدید سایبری نیز متحول شد. کارمندان شروع کرده‌اند به استفاده از همان دستگاهِ مخصوص اداره جهت مقاصد شخصی‌شان. لپ‌تاپ‌هایی که خارج از نقطه امن شبکه سازمانی‌شان مورد استفاده قرار می‌گرفتند فرصت‌های جدیدی در اختیار هکرها قرار دادند و متقابلاً چالش‌های جدیدی هم برای فروشندگان امنیتی درست کردند. محققین بیت‌دیفندر بعد از دریافت ششمین جایزه AV-Test خود، همچنان تمرکز خود را روی تنظیم کنترل‌های امنیتی گذاشته‌اند تا بدین‌ترتیب دقت در شناسایی‌ همان میزان بالای همیشگی‌اش را حفظ کند؛ دلیلش هم این است که مجرمان سایبری تاکتیک‌های خود را برای سوءاستفاده کردن از این سردرگمی –که محرکش تغییر ناگهانی به WFH بوده است-تغییر داده‌اند. بیت‌دیفندر با امتیاز کامل 6 از 6 در هر سه دور تست انجام‌شده از زمان شروع شدن پاندمی کرونا، سردمدار لابراتورهای تست مستقل باقی مانده است.

رهبر بی‌چون و چرا در تست مستقل AV-Test. 6 جایزه در 6 سال

از سال 2014، بیت‌دفندر پیوسته برای پیشرفت بی‌وقفه‌اش جایزه‌های متفاوت دریافت می‌کند. هر سال، راهکارهای ما ثابت کردند که بالاترین سطح شناسایی و دفاعی اثربخش را حفظ می‌کنند بدون آنکه ذره‌ای عملکرد دستگاه و تجربه کاربری خدشه‌دار شود.

جدیدترین نتایج منتشرشده در جولای سال 2020 مهر تأییدی است بر توانایی بیت‌دیفندر در حفظ عملکرد و نیز شناسایی تهدیدها در طول اولین نیمه‌ی سال 2020. آخرین تست‌ها نشان می‌دهد بیت‌دیفندر چطور مؤلفه شناسایی را ورای حد معمول حفظ کرده است؛ خصوصاً در مقابل حملات بدافزار روز صفر از جمله تهدیدهای وبی و ایمیل (تست در جهان واقعی).

چه چیز بیت‌دیفندر را در تست مستقل از سایر رقبا متمایز ساخته است؟

بیت‌دیفندر بواسطه‌ی فناوری‌های پیشرفته و یکی از بزرگترین شبکه‌های حسگر جهان در بخش شناسایی، سطح بالایی از دقت را حفظ می‌کند. در حال حاضر 38 درصد فروشندگان امنیت سایبری در سراسر جهان از فناوری‌های ما استفاده می‌کنند؛ این یعنی صدها میلیون حسگر در سراسر جهان که موجبات شناسایی‌های بسیار دقیق و به لحاظ جغرافیایی متعادل را فراهم می‌سازد. بیت‌دیفندر به حفظ 50 درصد از نیروی کار خود را در بخش توسعه و تحقیق متعهد است و بخش اعظمی از سود خود را مجدداً در بخش توسعه و تحقیق سرمایه‌گذاری می‌کند.

بیت‌دیفندر –یکه‌تاز در فناوری یادگیری ماشین- اولین شناسایی یادگیری ماشین خود را سال 2008 معرفی کرد. در سال 2016 وقتی واناکرای پدیدار شد، بیت‌دیفندر توانست از طریق الگوریتم یادگیری ماشین که دو سال بود حضور داشت، جلوی این آلودگی را بگیرد. بیت‌دیفندر در سطح نمایندگی نیز دارای بیش از 30 لایه‌ی پیشگیری، شناسایی و پاسخ‌دهی است. این سطح از امنیت شدید مبتنی بر نماینده برای دستگاه‌هایی که از هاله‌ی امنیتی (که شبکه‌های سازمانی‌شان ارائه می‌دادند) خارج شده بودند بسیار مهم شده است.

قابلیت‌های اساسی در فناوری‌های امنیتی پیشگیرانه عبارتند از ضدبدافزار مبتنی بر یادگیری ماشین، دفاع‌های تهدید وب شامل فیلتر URL، ضدفیشینگ و جاسوس‌افزار و نیز کنترل تهدید در زمان و پیشرفته. لایه‌های دیگر همچون فناوری‌های مقاوم‌سازی و تحلیل‌های ریسک در ادامه سطح حمله را کاهش داده و جلوی حملات را می‌گیرد. در عین حال، ادمین‌های آی‌تی محیط دفاعی سازمان را مجدداً تنظیم کرده و خط‌مشی‌ها را آپدیت می‌کنند تا با مدل جدید دورکاری هماهنگی داشته باشد. ترکیب این لایه‌های امنیتی مشخصاً ترکیبی منحصر به فرد است؛ زیرا بیش از 90 درصد آن‌ها از ابتدا در لابراتورهای بیت‌دیفندر ساخته شدند و از این رو طوری طراحی شدند که بتوانند در نهایت یکپارچگی با هم کار کنند. این رویکرد نسبت به امنیت یکپارچه بویژه اثربخش است زیرا تمامی فناوری‌ها با هم کار می‌کنند تا جلوی حملات پیش از اینکه بتوانند کسب و کاری را دستکاری کنند گرفته شود.

پیشرو در تست مستقل در برابر حملات پیشرفته

تلاش‌های بیت‌دیفندر در راستای حفظ بالاترین سطح امنیت در برابر حتی جدیدترین یا پیچیده‌ترین حملات امروز نه تنها در نتایج AV-Test که در همه تست‌های مستقل اصلی این صنعت مشهود است. بیت‌دیفندر بعد از رتبه‌ی اول را در 63 درصد کل تست‌ها گرفتن، از ژانویه 2018 رکوردار تست در AV-Comparatives است و در اولین تست پیشرفته‌ی شناسایی در جهان واقعی امتیاز 100% را کسب کرد. بیت‌دیفندر همچنین اخیراً موفق به کسب نتیجه‌ی بی‌نظیر در MITRE ATT&CK Evaluation of APT29 شد؛ جایی که تصمیم گرفت کامل‌ترین و معنادارترین پوشش زنجیره حمله 19 مرحله‌ای را –شامل هشدارهای قابل‌اجرا- ارائه دهد. 

در آخر، بیت‌دیفندر یکی از سه فروشنده‌ای بود که توانست گواهی Level 1 را در MRG Effitas اخیر (شامل 100% امتیاز شناسایی در برابر حملات بدون فایل) دریافت کند.

اندپوینت سکیوریتی به عنوان آخرین خط دفاعی مد نظر قرار داده می‌شد؛ اما حالا اولین خط دفاعی به حساب می‌آید. انتخاب گاردی مطمئن برای دستگاه‌های کارمندان‌تان به شما آن وقت طلایی را که جهت تمرکز روی مدیریت کسب و کار خود در طول چنین دوران سختی نیاز دارید خواهد داد؛ بدون اینکه حتی ذره‌ای توسط حمله‌ای که تصمیم دارد از خطوط دفاعی شما عبور کند حواستان پرت شود. همین امروز سازمان خود را با استفاده‌ی بدون محدودیت سه ماهه ایمن کنید و یا سری به پیشنهادات همراه با محدودیت زمانیِ ارائه‌دهندگان سرویس ما بزنید.